неделя, 14 август 2011 г.

Времето на революциите - против толератността

Много се изписа за "бунтовете" в Лондон, но - както винаги съм споменавал - аз лично предпочитам да мине малко време преди да кажа нещо. Иначе често е гола емоция, което не върши работа.
Няма да навлизам в подробности и цитати, но държа дебело да подчертая, че тези лумпени не са и никога няма да бъдат "движеща сила на революцията", колкото и някои леви драскачи да го желаят.
Ако въобще има проблем, то това е проблемът на криворазбраната толерантност. Твърде глупав е моделът на толерантността и за щастие май случващото се ще обърне палачинката.
Хайде да не сравняваме лумпените с истинските бунтове - в Беларус или в арабския свят. Защото общото между двете неща - освен в главите на левите тикви - е, че няма нищо общо.
Едно е да ръкопляскаш на улицата в Беларус, защото ти е писнало от малоумния Лукашенко (например), друго е да крадеш техника от магазините. Не е същото да ти е писнало от Кадафи и клана му и да палиш колите на тези, които чрез данъците си те хранят. И няма как да е.
Толерантността в този и вид е вредна. И опасна. И създава прецеденти.
Хубавото е , че  хората, които издържат държавите си май вече не искат такава толератност и нещата ще започнат да се връщат към своята изконна нормалност.
Малко питанки за евентуалните опоненти, дето ще ми говорят за "човешки права". При това е спримери от България, че са по-лесни.
Ако аз направя дете на 12 годишно момиче ще ме съдят ли? Знам, че ще ме съдят и ще бъде правилно. И по-вероятно ще ме осъдят на доста годинки.
Когато 12 годишни индобългарки раждат като бесни, а на 15 вече имат по 2-3 деца ги дават в централните новини като ... интересно събитие. Гордите бащи на отрочетата, обаче, не ги съдят! Никога. А Наказателния кодекс в това отношение е твърде, ама твърде ясен. Не съм видял да пише, че има отделен член за индобългарите, вие видяхте ли?
Ако аз нападна и убия със сопи който и да е човек - ще ме съдят ли? Естествено. Онези индобългари, дето убиха професора в Захарна фабрика да са ги съдили? Не са.
Толератност ли, майната и на тази толератност.
Законите важат за всички, без разлика. Това е толератност.
Отказвам толератност към парадите на гейовете. Нямам нищо против тях, но е ненормално да правят паради, това да се излъчва по телевизията и т.н. Защото го гледат и малки деца. И няма как да го приема за нормално. Нека си имат клубове и да се обарват в тъмното, няма лошо. Стига да има строг контрол на входа и да не се допускат лица под 18 години. Но да развяваш розови прашки по улиците и да ми натрапваш своята "различност" - хайде стига.
За щастие май във Великобритания се усетиха. И взеха нещата в свои ръце. Хората, който плащат данъци имам предвид. На Камерън ще му се стъжни бая, ако не вземе сериозни мерки. И той ще ги вземе, надявам се. Надявам се, че покрай тях ще се "заразят" и останалите и нещата ще стигнат до нас.
Изобщо не съм фен на полицейщината или полицейската държава. И няма как да съм. Но да се спазват правилата и ако не се спазват да има наказания - страшен фен съм. Това е "обществения договор" - еднакви правила и спазането им, толерантността не е обществен договор.
Не случайно държавата с най-малко промени в конституцията е и най-полицейската демократична държава. За САЩ говоря. Защото са минали по пътя на толератността и са схванали, че и тя е в граници. Ясни. Освен, че го дават по филмите е така и на живо - ако извадиш оръжие срещу полицай по-вероятно ще ти отнесе главата - нулева толератност. Ако някой те нападне у дома ти - отнасяш му главата : пак нулева толератност.
Не ми казвайте за изключенията, тях ги има винаги и навсякъде. Но правилото е ясно - за определени неща - никаква толератност!
Твърде "дясно" ли ви звучи - нека! Консервативно? Нека!
Наистина очаквам с интерес развитието - светът ще стане доста по-приятно място за живеене без толерастията.

Няма коментари:

Публикуване на коментар